Generatie BlackDesk: de kracht van een jong team

Wat is het nut van jonge werknemers? Als je er zo even op los Googlet, krijg je niet de meest positieve berichten. Hoge werkdruk, bewijsdrang, concentratiegebrek, burn-out, hoge stress onder jonge medewerkers. Het zijn zomaar wat dingen die je tegenkomt. Werken, presteren en je carrière opbouwen is blijkbaar niet zo eenvoudig voor de jongste werkende generatie.

Maar wacht even… cijfers kunnen dit best aangeven, bij BlackDesk zien we hele andere dingen. Onze oudste topper komt niet verder dan ergens halverwege generatie Y en dat gaat prima (toch Harm? ouwe rot)! Sterker nog: BlackDesk gaat heel lekker, ondanks – of dankzij? – die hoge vertegenwoordiging van generatie Z. Voor de lezer die nu denkt: Y? Z? Generatie? Met generatie Y bedoelen we iedereen die tussen 1980-1995 is geboren. Die van Z zijn geboren tussen 1995 en 2010.

Afijn, we zullen eens een boekje opendoen over de kracht van een jong team. Hier komt ie:

Wij bruisen van de energie!

Rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan… en weer doorgaan! We zitten in de kracht van ons leven. Uurtje langer door, stapje extra, plezier in je werk. We hebben het allemaal. ‘Maar jongens, passen jullie wel op voor die burn-out?’ Uiteraard! We kennen onze grenzen. Soms geven we daaraan toe, soms iets minder. Maar bij alles wat we doen spat de energie ervan af. En weet je wat het geheim is? Het geheim van niet opgebrand raken door wat je doet? Het leven met een korreltje zout nemen en elke dag plezier maken. We zijn dolenthousiast over onze marketing – en die van de klant, trots op de uitingen die we creëren en worden nog blijer als we onze slimme creativiteit helemaal tot z’n recht zien komen. Maar het aller aller belangrijkste is: having a good time! We vinden het belangrijk om fun te hebben in wat we doen. En geloof me: het is leuk om met ons te werken.

Van 0 naar 100 in 2,2 seconden.

Dat is snel hé! Er is een auto die dat haalt, bi-zar! Wij halen dat nét niet, maar het scheelt niet veel. We schakelen namelijk supersnel. Volgens onderzoeken – en die bevestigen wij bij dezen – checkt onze generatie binnen 8 seconden of informatie relevant is. Een gebrek aan concentratie? Denk het niet. Wij filteren juist binnen enkele tellen of iets waardevol is. Dat scheelt uiteindelijk zeeën van tijd, want die irrelevantie info laten we links liggen. Nog een voordeel: we multitasken als geen ander. Eveneens geen gebrek aan concentratie. We kunnen juist heel snel schakelen tussen verschillende middelen, opdrachtgevers, devices en marketingmixen. Zo zijn we geboren. Wij konden eerder typen dan praten en ons eerste woordje was ‘Siri’. Nee geintje, ‘Hé Google’ was eerder. Afijn, punt gemaakt: het voordeel van jonge medewerkers is de snelle schakel tussen allerlei zaken. Oh ja, die auto… dat is een Porsche 811 Spyder! Die mag je na het lezen van deze blog even Googlen.

Frisse blikken zijn onbeperkt houdbaar.

Nee, die kop slaat niet op perziken uit blik. Oké, beetje flauw, maar het is wel waar. Het gaat namelijk om – hoe kan het ook anders – het jonge team van BlackDesk, dat snelle, creatieve marketingbureau uit Goes. We gaan op de werkvloer nog maar relatief kort mee, maar daardoor hebben we dus hele frisse blikken. We zitten niet vast in bepaalde denkpatronen, gaan vaak out-of-the-box, barsten van de slimme creativiteit en staan te popelen om dit alles toe te passen. En, als klap op de vuurpijl, zijn we onbeperkt houdbaar. Relatief dan, want ook aan ons hangt een houdbaarheidsdatum, maar we kunnen nog jaren mee. Op de kleur van onze MacBook’s na, is er van vergrijzing nog lang geen sprake! BlackDesk investeert in jong talent door vrijwel altijd één of twee stagiaires rond te laten lopen, die op hun beurt regelmatig instromen in de organisatie. Zo houden we de club jong en zijn we onbeperkt houdbaar. Interesse in stagelopen bij het Zwarte Bureau? Lees hier ff verder.

Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Er zijn heel wat voordelen op te noemen voor een jong en ambitieus bedrijf als BlackDesk. Maar dan wordt deze lijst wel heel erg lang. Soms is het gewoon beter om iets te ervaren. Onze koffie bijvoorbeeld. En als we dan toch koffiedrinken, kunnen we net zo goed even doorpraten. Over een Porsche 811 bijvoorbeeld, en die toffe uitingen, en… en… precies! Tot ziens!